fredag 4 februari 2011

Klädbyte och vantar! Un cambio di vestiti e guanti!

För en tid sedan anmälde jag mig till ett klädbyte hos Pumpalot, det hela går ut på att man blir tilldelad en annans barn att sy något till och någon annan syr till ditt barn... Hur kul som helst!! Jag kommer absolut ställa upp igen!
Här kommer bilder på det jag sydde och skickade iväg till Idis o jag

Qualche tempo fa mi sono riferito ad un cambio di vestiti come Pumpalot organizzato, tutto si riduce a quello assegnato a qualcun altro ai bambini di fare qualcosa a qualcun altro per cucire il vostro bambino ... Come divertimento!
Ecco le immagini di quello che ho fatto per Idis o jag.



Eftersom jag inte själv har några döttrar så tyckte jag det var ganska svårt att "hitta på något själv" utan några riktlinjer till en flicka i strl 122. Jag tänkte att det får bli en blandning mellan tufft och sött. 

Dal momento che non mi avete figlie, ho pensato che era difficile da trovare qualcosa da cucire, se non in alcune linee guida per una ragazza in formato 122. Ho pensato che potrebbe essere una miscela di cool e dolce.


Byxorna är sydda från eget mönster i "jeansfärgad" college från Mjukatyger, ljuslila mudd från MG-tyger och konturer av ljuslila stjärnor sydda i tät zickzack. Nu är det tredje gången jag syr denna modell på byxa med konturer och jag bara älskar dem!

Tunikan är sydd av ett omgjort mönster från ett nattlinne...  :-)
Trikå med massa stjärnor från Ohlsson´s i Sickla.
Det fick bli ett hårband i samma trikå som accessoar.

I pantaloni sono cucite in tessuto "denimcolore" da Mjukatyger, leggeri nervature viola da MG-tyger e contorni delle stelle viola chiaro cucita a zig-zag fitto. Ora è la terza volta che cucio questo modello di pantaloni con contorni e mi piacciono!
La tunica è costituito da un pattern trasformata da una camicia da notte ... :-)
Lavoro a maglia con le stelle di massa da Ohlsson's.
Era diventato anche un nastro.



Här kommer bilder på det vi fick (inte jag men zumo...)
från Idis o jag
Zumo blev superglad!

Ecco le immagini di ciò che abbiamo avuto (non io ma zumo ...) o da Idis o jag.
Zumo era molto felice!

Linne med det supersöta bruna snigeltyget och matchande turkosa kantband, byxa och luvtröja i ett helt underbart gulligt brunt collegetyg med bla små apor på, undrar vart hon fått tag på det...? Måste maila och fråga. Muddarna är randiga och luvan fodrad med samma ränder fast velour.

Jersey con il tessuto super cute lumaca marrone e turchese corrispondenza trim, pantaloni e incappucciati, in un bel tessuto dolce marrone con piccole scimmie su, dove si tratti di questo ...? Devo chiedere. Polsini sono a righe e cappuccio foderato con le strisce stesse, ma in velluti.




Modell med attityd...  :-)


Har sytt ett par vantar utan tumme på betällning.
Nöjd blev jag, de är supercoola.
Vaxad bomullsduk med döskallar och fodrade med svart flecce.

Ha cucito un paio di guanti senza pollici su ordinazione.
Ero contento, sono totalmente cool.
Cotone cerato con teschi e foderato con pile nero.




Glöm inte att vara med och tävla i min

Non dimenticate di partecipare e competere nella mia

5 kommentarer:

Emsters Alster sa...

Oj, vad du legat i! Tjejkläderna var jättetuffa. jag tycker som du att det är svårt med tjejkläder när man inte har nån lietn själv. De andra kläderna som vanligt fina. Nu har jag länkat till din tävling förresten!

Fangoria sa...

RIKTIGT läckra kläder, både de du skickat och de du fått! Tror säkert tjej-mottagaren kommer gilla dem, jag skulle gjort det iallafall! =)

Ann-Mari sa...

Vad kul med byte!

emma sa...

vad kostar vantarna, med frakt?

Cilla sa...

Hej Emma.
Vantar utan tumme kostar 50kr + 12kr frakt med tumme kostar 80kr + 12kr. Mvh Cilla